måndag, april 02, 2007

Lite mycket som en farmor

Träningsvärk i lårmuskler jag inte visste fanns, i lårmuskler jag visste fanns, i ryggen, i magen, i vaderna, ömma revben. Hur mycket som är fotboll och hur mycket som är ålning i skogsmiljö kan man fundera på om man vill. Konst-louise som oxå hade värk i armarna (var det som fick oss misstänksamma på att all träningsvärk inte kunde komma av fotbollen) verkade iaf vara mer illa däran. Hon hade dessutom stukningskänsla i foten igår kväll. Men det är gött!

Eftersom årets hobby är att ränna hos läkare besökte jag idag idrottsvarianten av en sådan. Han sade att benontet troligen inte var en muskelbristning och kanske inte heller sträckning. Symptomen lät mer som ischias. "Är inte det sånt som som farmor har" sa konst-louise och med diskbråck i bagaget undrar jag om man kan bli så mycket mer tanta. Men så blir det när man överdrivit träningen och slitit kroppen till bristningsgränsen. Elitidrottare/dansare - not så hälsosamt. Någorlunda lättfixat är det som tur är, bara att fortsätta träna (lagom!) och hjälpa på traven med specifika övningar. Så det blir till att ringa sjukgymnast igen. Hehe. Undrar vilken läkare jag ska besöka nästa gång nu när jag har frikortet fixat... hud har jag vatt hos och den läkaren och allmänläkaren... kanske ska göra nåt återbesök eller öron tror jag kan va nåt... hihi. Eller så nöjer jag mej med att nyttja kortet hos sjukgymnasten. Har träffat fler nya läkare än jag besökt nya uteställen detta året så är nog tillräckligt tant ändå. Ttt.

Nä, nu måste jag se modo hålla ledningen tills finalplatsen är säkrad, heja!

2 kommentarer:

kajsa sa...

hej ja chillihounds är jag med på! när är det?

kaffechoklad sa...

13 april, kul! hoppas du kan då...