tisdag, april 10, 2007

Påskens...




























mesta tradition:
sockorna i påskäggen som även de respektive fick, promenaden efter lunchen innan kakorna/bullarna/bakelsen/kaffet, mormor säger "men ni äter ju inget" när man ätit på gränsen till illamående.

roligaste: att så många var där. Att hela familjen, mormormorfarmoster plus anders och bro's brutta firade aftonen, att melon, mygg och myggs roliga man(inte som i make...) bjöd på annandagskortspel och kardemummakaka, att lopez mötte för museekaffe innan jag åkte hem.

tråkigaste: att säga hejdå när det finns så mycket mer att säga och göra.

fnittrigaste: runt mormors mastodontmatutbud på påskafton.

äckligaste: när pappa avbruter mitt försök att med högaffeln spetsa en fryst qournkorv som jag lagt på marken genom att ta upp korven för att istället trycka den på högaffeln. Jag säger nej, för jag känner pappa och jag ser det hända så när det väl händer tittar jag bort och det blir ljudet som berättar att den jordiga, rostiga högaffeln gått genom pappas hand. aoaj. usch. Som tur var befann sej en läkare och en sköterska vid elden och de rekommenderade stelkrampsspruta så pappa var på vårdcentral dagen efter och fick en sån plus antibiotika men hade inte de sagt det hade han säkert inte gått för sån är han. rysningar. Fast igår snurrade bilderna inte längre bakom ögonlocken när jag skulle somna och svullnaden har tydligen lagt sej, även om handen var skitfet igår när jag sist såg den.

gulligaste: anna och anders bråk om pinnar:)

mest irriterande: jag enligt vissa (lil sis). "Trallade" och dansade typ rätt mycket runt i huset. Sista dagen sa jag knappt ett ord till familjen. Jag sjöng. Mamma och pappa godtar detta och säger helt enkelt till lil sis att "hon är sån". Och så hänger de på. Vet inte om det är för att jag egentligen har mycket energi men som vanligtvis går åt till att stressa upp mej över allt jag borde göra och som slutar med att jag inte gör något eller för att det finns så mycket utrymme att studsa runt på hos päronen och på lannet. Hmm... aja nu är den borta iaf. Eller vilande hehe:0)

Inga kommentarer: