tisdag, april 17, 2007

Alla tomma tider då?

Japps då var det avklarat. Första delen av litteraturseminariet i thn-kursen. Bildkomposition, panofskys analysmetod, bergströms (som visst alla bild/formlärare avgudar) visuella kommunikation, filmskapande. Det tugget handlade de åtta frågorna om som tog ett par timmar att besvara. Suckade ljudligt efter första titten, men sen körde josefin och jag på i högt tempo. Hann med tidiga tåget hem och var inte så trött att jag somnade men inte så pigg att jag orkade läsa, döda batterier så ingen musik att lyssna på, ensam med tankar. Undrade vad jag gör egentligen. Läser inga böcker (bara 1-2 veckor innan tenta), ser inte på film, tittar på tv men inte så värst, gör inga handarbeten eller sådandärt, letar inte ny musik, lagar mat så snabbt jag kan, läser inga tidningar... vilket medför att jag inte har någon nyhetskoll eftersom jag inte heller checkar nyheter på nätet, det enda lilla är radions minutnyheter ibland. Hänger alltså inte med på vad som sker runt om mej. Vad gör jag med mellanrummen? För tiden fylls ju och jag är inte jämt uppbokad men lite hinner jag. Känns som att jag mest flaxar utan att lyfta. Måste hitta den där skattkistan med den gömda tiden. Tror det finns glittrande smaragder där. Kraaa!

Inga kommentarer: