måndag, maj 14, 2007

07.00 07.00 07.00... försöker bara vänja mej

Jag missade visserligen alla inplanerade vagnar men jag hade ändå kommit fram i (ganska) god tid eftersom jag tajmade in ett bussbyte med raska löparsteg. Om inte... ett bilelände gjort en felbedömning och kört ut rakt framför bussen som tvingades till en fet tvärnit. Om det inte stått en sån där stressad människa, som reser på sej i samma stund som bussen lämnar hållplatsen innan, i gången. Om inte den där människan hade tappat balansen, fallit och slagit huvudet i golvet. Om hon hade inte gjort det och vi hade fått vänta mittimellan två hållplatser medan chaffisen ringde ambulansen. Om inte det hade hänt hade jag kommit i god tid. Om vi inte fått gå av där mittimellan hade jag kommit försent, men se det gjorde jag trots allt inte, nu kom jag när läraren sa ska vi börja då. Btw så verkade huvudigolvetbruden ok, inget blod eller så iaf.

På hemvägen var det stopp. Vagnen som jag väntade in smet förbi på annan hållplats, sa någon jag såg inte. Bussen jag hoppade på istället hamnade i stoppet, fick vända köra runt och så tog det en halvtimme längre än vanligt att ta sej hem, hehe alltid spännande att ta sej fram i stan. Hann iaf till intervjun och vips eller ja efter en timme o kvart (huvudvärk) hade jag sommarjobb (mitt charmiga jag måste varit påkopplat...) och vi tog i hand på det och alla mina papper flög ur händerna på mej och så förskräckt behöver du inte bli sa hon. Hemtjänsten är det så blir till att kolla Allsång och väderprognoser så jag har nåt att snacka med di gamle om. Bara "lite" jobbigt att man börjar 07.00 varje dag. Var inte fem minuter hemifrån som jag trodde heller utan 25. Men morgonfågel som jag är...

2 kommentarer:

Joh. sa...

stort Congrats till nya jobbet! allsångskvällar är inte så illa det... :-) dejt dejt dejt??

Anonym sa...

ja dejt dejt dejt! jag har lite luckor då o då...har du nåt förslag?