fredag, maj 04, 2007

Vad var det nu...

My mind is a bluuur. 1800 sidor att plugga in gör en lätt lite förvirrad/stressad/snurrig/uppgiven. Inte för att jag läst allt, men att det är 1000 sidor mer än på de andra delkurserna märks ändock. Så många namn. Så många stilar. Så många byggnader. Så många målningar. Så många årtal. Vimmelkantig. Men inte ångestladdad. Tror inte ens att jag är stressad längre, börjar bli bra på att förtränga:)...

Kan ha varit sista gången jag låste in mej på UB för att tentaplugga. Betvivlar, men KAN ha varit. Kommer nästan att sakna det lilla grupprummet under jord utan fönster bakom av ålderdom stinkande böcker, högtalarrösten som ropar ut att nu stänger biblioteket om femton minuter, pipen när jag lämnar byggnaden för att avmagnetiseringen av böckerna aldrig funkar och jag får gå till lånedisken, testa igen, till lånedisken, testa, till lånedisken och igenom på annat sätt. Alltså NÄSTAN sakna. Trånga små rum innehåller inte det bästa syret, högtalarrösten är inte den charmigaste och min brandvarnarpipfobi gäller även dessa pip, nervös varje gång jag ska lämna bibblan... hehe. Roligt har iaf varit att man lärt sej en hel del och att plugga med någon lättar upp, speciellt med någon som är så duktig som konst-louise. Thank ya very much!

Vad som sker in da future återstår att se, som alltid väldigt oskrivet.

Inga kommentarer: