måndag, maj 07, 2007

Flott

07.10 Upp och hoppa för att guida lopez genom frukosten som fick vad jag brukar äta och hon brukar tydligen äta samma. Me myself förfrukostade grönt thé och banan. När jag ändå var uppe med tiden på min sida och energi från någon söndagsreserv passade jag på att jogga en runda. Frukostade havreringar och laktosreducerad yoghurt, kände mej nyttig och fräsch där i duschen när svetten sköljdes bort (och inte alls som om jag knappt sovit), såg mitt nya pigga liv börja. Mitt pigga- vara ute i god tid- komma fram i tidliv. Tänkte starta sista delkursen med att GÅ till stationen, hinna med den tidigare vagnen och strosa längs avenyn med sol i ansiktet, leende på läpparna. Sådär tänkte jag tills jag svettig kom fram till den vanligaanländatillskolanisistaminutenommangårsnabbtvagnen.

Sådär tänkte jag ännu mindre efter tonfiskmedgeggabaguetten som svaldes efter skolan. Sådär tänkte jag ännu mycket mindre efter cappuccinotårtbiten och kladdkakechokladigamedlitehallonvaniljkrämochvitchokladtårtbiten som jag delade med konst-louise och konst-sofia. Trevlig fika. Sen mådde vi illa och längtade mest efter varsin toalett. Mitt nya, pigga fräscha jag kändes inte så mycket så längre. Men chokladvaniljhallongudomligheten var flottigt värt det.

Inga kommentarer: