onsdag, maj 02, 2007

By the way, Olso var...

snurriga rundor i svettig bil

fredagsmiddag på restaurang med vegetarisk mat där stans övervintrade hippies såg ut att hänga

kaffe på Akers brygge

natt på golvet i bro's kollektivcrib

morron med årets stelaste rygg "men du är ju som en tant, det är bara för att din rygg är så kass" sa lil sis som inte hade ont alls

förmiddag på Munch-museet där mamma lämnade in pet-flaska med vattenslatt i (eftersom man inte fick ha med sej något in, inte ens jackor fick li sis, pap och jag ha men jag såg andra som hade och mamma och bro fick...) som hon tvunget skulle ha tillbaka, fick en nummerlapp att hämta ut den med, glömde hämta den och lämnade stället med plastad nummerlapp dvs något som eg tillhör det stöldnervösa museet:0)

stund på trappa utanför centralen i väntan på skjuts till tvillingarna. Där satt jag med blaskigt kaffe mellan spottloskor och fågelskit och kände att livet var skönt och just där var det som skönast. I mitt ansikte värmde solen

pannkakor, cityrunda, terassgrillning och sextonmånaders lillflickan som diggade hårt med armar och headbanging till Snoop hos tvillingarna

ny natt på golvet och vi fick förklaringen till mitt ryggont och hennes interyggont: lil sis madrass var typ sju centimeter tjockare än min och fast, inga revben alls som trycktes mot golvet

söndagmorgon i Vigelandsparken, avfärd mot sverige och vända igen. Avlastningskudden låg efter ett missförstånd på föräldrarnas hotell. Lämnade hotellet och bakom ryggen satt avlastningskudden.

Inga kommentarer: