torsdag, maj 10, 2007

Vad äter du då? Desperationen kom allt närmare

The phone woke me up at halv åtta i morses för att säga att intervjun inte kunde genomföras idag och om det var okej att vi sköt på det, så vi sköt på det tills på måndag. Frågan jobb eller inte hänger fortfarande löst.

Inte så trött ändå, miss lopez lägger sej lite tidigare än vad jag brukar så igår låg jag under täcket innan klockan slagit 23 och tänka sej att jag nog hade somnat inom en halvtimme.

Lopez och jag hade separata kvällar eftersom jag som skrivet hade råkat boka in ett par dejts. Inte dejt som i dejtdejt utan dejt som i dejt med mina vänner. Så spännande var det. Mumsade på Mums med em och vår nye vän från ysas fest. En machiato blev det och den totala kaffelösheten är därmed sprängd. Stackars dressin-grabben försökte få ihop en middagsbjudning för em och mej.
- Du äter inte kött eller ägg eller mjök eller så då? frågade stackars dressin-grabben som gillade att laga mat.
- Nej, sa vegan-Em.
- Vad äter du då? frågade stackars dressin-grabben som gillade att laga mat.
- Grönsaker, utom tomat. Bönor och tofu, sa vegan-Em.
- Eherm, jag tål inte bönor. Och inte tofu heller, det innehåller sojabönor, sa vegetarian-jag som ibland äter fisk.
- Vad kan du äta då? frågade stackars dressin-grabben som gillade att laga mat.
- Quornsaker och linser. Men qourn äter inte Em för det innehåller äggprotein, sa vegetarian-jag som ibland äter fisk men inte tål ägg så jättebra heller.
- Currysås på smör med jordnötter och ris eller potatis? frågade stackars dressin-grabben som gillade att laga mat.
- Jag äter inte smör, sa vegan-Em.
- Olja? frågade stackars matlagnings-grabben.
- Ja olja går bra och mjölfritt margarin, sa vegan-Em.
- Erhm, jag är allergisk mot jordnötter och den enda mjölk Em kan ha i är sojamjölk som inte jag tål, sa vegetarian-jag som ibland äter fisk.
- Paprika i ugn? frågade stackars stackars dressin-grabben som gillade att laga mat.
- Ehe, jag gillar mest råa grönsaker och sånt..., sa vegan-Em och skuvade lite på sej.
- Oliver? frågade stackars dressin-grabben som gillade att laga mat.
- Ja gröna är goda, sa vegan-Em glatt.
- Eee, tål bara svarta..., sa vegetarian-jag som ibland äter fisk.
- Fruktsallad? frågade stackars stackars dressin-grabben som gillade att laga mat och som starkt nog inte hade gett upp.
- Ja det går, bara det inte innehåller citrusfrukter som jag är allergisk mot, sa vegan-Em vars ögon började rinna när någon åt en apelsin i cafét och hon skyndade ut genom dörren.
- Eller oskalade äpplen, sa vegetarian-jag som ibland äter fisk.

Vi sa hejdå med en inbjudan från stackars dressin-grabben som gillade att laga mat att komma hem till honom på kakor och thé.

Nästa dejt var med filmtjejerna och hultbergskan bjussade på fikat i cafémiljö som blev en totalt onyttig och helt underbart smarrig chokladtryffeltårta som bara kändes lite obehaglig i magen men utan att göra ont. Naemi stod för kvällens avslutning med visning av nya lyan, den med det perfekta läget.

This day ska jag hårdjobba projektarbete, så tada!

Inga kommentarer: