tisdag, maj 22, 2007

Nästa station Mellerud

Inställd på lång och aktiv dag. Skola från 9-16. Föreläsningar, få tillbaka gammal tenta, få ut ny tenta i form av analysuppgift som ska knåpas ihop och redovisas muntligt och skriftligt om en vecka (ick!), trycka tillbaka magontattack, massiv trötthet och viljan att åka hem till sängen och istället tåga till vbg för att ta min enda chans att med hjälp av bokbindare sno ihop en pärm att presentera mina kort i. En sådan där trött men få sakergjordadag.

Börjar plugga på tåget, ögonlocken tunga, somnar nästan, passerar thn och borde vara framme i vbg snart. Känner inte igen mej, tycker det tar för lång tid, obehag i magen, ringer lil sis som säger att jo men det ska ta så lång tid, jag okej och tänker att miljöminnet kanske är dåligt bara, åker vidare, oron i magen vill inte ge sej. Misstänkt mycket åkrar sveper förbi utanför fönstret. Rapsfält som jag aldrig sett på den vägen. Nästa station ropas ut. Mellerud. Det är inte riktigt vbg det nä. Frågar tågpersonalen vart tåget går och inte är det rätt alls. Hoppar av vid närmaste station. Nästa transport tillbaka är en buss som går om femtio minuter, ytterligare fyrtiofem minuter senare är jag framme. 20.25 ticktack. 20.30 slutar bokbinderlektionen, the one and only chance. Fett jobbat. Fick iaf träffa lil sis som jag skulle sova hos:) Hade jag somnat på tåget hade det varit värre, då kunde jag vaknat i de värmländska skogarna eller stockholm med typ no cash hehe. Lång dag - visst. Effektiv - nja. Jag tog fel tåg. Fel tåg. Hur tar man fel tåg?

Inga kommentarer: