söndag, maj 06, 2007

Ah... soft

Efter fyra timmars skrivande orkade jag inte mer och gav upp den sista timmans chans att visa mina kunskaper till förmån för sol och ledighet. Två timmar senare hade värken i skrivarmen försvunnit (måste alltså vara för att jag skriver så mycket som min högra underarm är så muskulös, eller det var iaf vad konst-louise sa att den var...). Det var en jobbig tenta det, tyckte nog typ alla. Man skrev och skrev och skrev och hämtade extra papper och skrev och det fanns fortfarande mer att skriva... Nu är den hursom över:). Jag trodde inte den pressat mej så, men uppenbarligen, för vilken lättnad!

Svalde mat med Em som ville ha något veganskt, det hade de inte men de kunde göra en sallad utan ägg, ost eller något sådant med rötter i djurriket, det blev grönsaker utom tomat(!) och jag ville ha en rågfralla utan skinka och helst utan ost (men det sa jag inte), de hade ändå ingen utan skinka, de hade ostbaguetter men de var av vitt bröd och jag hmm hmm men jag tar en banankaka då.

Joinade Ysas vårfest efter middagen. Em och jag fick en ny kompis som vi pratade med i en timme om engångsstolar och två timmar om dressiner. Vi skrattade HELA tiden, käkarna ömmade. Antar det var spänningen som släppt och övertröttheten som poppade upp annars fattar jag inte hur jag kunde prata om endast stolar och dressiner i timmar och dessutom skratta åt det. Vet inte om det är till vår fördel i det här fallet, men ingen av oss drack något heller.

Idag har jag utnyttjat min lediga dag till att äta frukost sittandes, använda pengar på stan, slurpat smoothie som blivit mitt substitut för kaffe som jag inte druckit sen i torsdags (inte värsta bra att sluta-som i dra ner på intaget- dagen innan tentan, huvudvärk, huvudvärk) med helena o hultbergskan, handlat massa riktig mat och lagat quornfärs o så gott och o så mycket roligare att laga något som man vet smakar gott(!), gluttat OC med mintkrokant och grönt thé i munnen och jaa, nu fixar jag med ditten och datten och väntar på miss Lopez ankomst.

Inga kommentarer: