fredag, maj 25, 2007

Nåt sånt där

Hihi jag är jättetrött eller nåt sånt där jag vet inte. Konst-louise traskade precis hemåt efter nåra timmars pluggande. Fick nåt gjort även om starten inte var supereffektiv. Började vid tre, jobbade en timme, pratade en timme - om annat då, arbetade till halv 23 därikring med lite breaks för sconesbakande and stuff och så lite ångestkrydda på det, käckt!

Råkade tacka ja till sommarkurs. Borde jag? Eller är det dumt så uppåt väggarna som man går in i?

Igår hoppade man upp vid sju och jobbade som den pengalystna varelse man är. Lyckades undkomma försening med nån sekund då jag vaknade med ett ryck (var inte alls min mening att somna med tanke på att bussturen var korta åtta minuter men måste släppt skölden och svävat bort...) tänkte shit ska inte jag av snart, tittar ut och ser att bussen kör in på min hållplats. Det blev till att koppla ihop tanketrådarna med reaktionsnystanet och raskt hoppa upp å av och bort till nästa buss. På jobbet: Tejpade. Pratade med Uddevalla-grabb/chalmerist. Om tatueringar bland annat och funderade på varför det känns som om jag jämt hamnar i diskussioner om sådana nuförtiden. Åkte hemåt när jag mottog meddelande om flyttat web-fixande, insåg att jag skulle kunna åka till vbg och få gjort min pärm. Övervägde, ringde, gjorde. Landade hos bokbindaren i vbg. Fick min pärm! Snälla bokbindar-olle gjorde det mesta. 83 bast men värsta ögonmåttet, perfekta raka snitt, impad! Mamma frågade om inte det var nåt för mej men nja... det finns en anledning till att min sylöjdslärare i tredje klass kallade mej fröken sné.

Var inte så lost som jag befarade angående tågmisstaget i måndags. Tog rätt tåg, det var bara det att jag skulle bytt på vägen... Min lärare som var med under bokbinderiet påminde mej ett antal gånger under kvällen om tågäventyret. Jag sa att sånt händer då å då och nämnde när lil sis och jag tog tåget från reading till london och vaknade i oxford mitt i natta (fattar fortfarande inte hur det gick till). Så... när vi gick från skolan mot stationen stod det två tåg där. Hon pekade på fel tåg "Du kunde lika gärna tagit det där tåget. Du är ju lite tåggalen. Det är nästan så man får vakta på dej." Hm.

22.40 nyckeln i låset. Hård dag för "lilla" magen (look som om gravid i nån långt gången månad) mådde en snutt illa vid hemkomsten kanske av trötthet kanske av hunger... trodde det fanns risk att jag skulle spy men spyan vände i halsen och tog hissen ner igen. Efter en dusch av svettiga fötter& sliten kropp och med mat i magen måddes det bättre. Gött att jag hade sovmorgon idag. 6,5 timme sov jag wohoo! Fast fick fixat ett helt gäng vettiga saker som filmat, fotat, vårdcentralat, ringt, cd-shoppat och återlämnat kameran innan klockan slagit lunch. Nu mår jag lite illa sådär igen, möjligen hunger. Tugga flingor.

Psst. Okej att jag trasslar till det mesta och vandrar en av de krokigaste livsbanorna men smarrig rabarberpaj vad mycket tur som i andra chanser/i sista minuten jag har! Som detta. För det var bara ren o skär slumpig tur att det dök upp ytterligare ett pärm-göra-tillfälle och att jag kunde ta mej den tiden. Tur.

Inga kommentarer: