onsdag, februari 14, 2007

Jag betyder "åkerman" eller "jordbrukare"

I högtalarna: System of a down - Toxicity
På spisen: linser och pastavatten, följt av spenat och pastavatten med pasta
Överst i magen: flingor och dammsugare. Åt inget söttigt alls igår! så firade med ett par chokladbitar och dammsugare idag...
Till lunchen: bild på matsmältningen (så nu vet vi hur den fungerar med tarmludd, magsaft osv men vi vet fortfarande inte vad som händer med kisset som konst-loiuse påpekade) och chokladbitar till dessert.
Veckans var kom den ifrån?: Rising - filmen före Hannibal, före när Lammen tystnar, före Röd drake. När, hur och framför allt varför?
Dagens gjorde inte: brände hjärtan på torget :)
Genom brevlådan: papper från UB och Västtrafik, alla hjärtansdag-kort från mamma och pappa föreställande nalle med hjärtan, vilket säger att pappa valt och köpt. Hade det varit mamma hade jag tittat på slitna kyrkor i en grådaskig färgskala. Kort med samma anledning av släkting i Skåne. Motiv: text om vårt efternamn... "Bärare av namnet ... är verkligt positiva och vänliga människor. De talar med bönder på bönders vis och med lärda på latin och gör det dessutom med ett uppriktigt människointresse. Vad skönt att sådana som ... finns!" Jojo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bvfhva har du en hemlig fetishism?är inte dammsugare sånnadär gröna äckliga jävlar me bruna ändar?sånna har ja aldrig trott folk nånsin köpt förutom nån enstaka panchis i bageriet för d e alltid bara dom som finns kvar när man ska köpa nåt gott:(

kaffechoklad sa...

trodde inte heller jag gillade dem, men så åt jag en och nu är jag fast!mums!