söndag, februari 04, 2007

så att det dånar...

"Hej. Är det du som bankar så att det dånar i hela huset både tidig morgon, dagtid och kvällstid? Idag 31/1 vaknade jag 06:30 av det. Vi är flera stycken på andra våningen som har det problemet, att vi väcks onödigt pga dig. Kan du sluta banka är du snäll, det är skitjobbigt dels för att man väcks, dels för att det inte går att plugga hemma i oväsendet och dels för att det är svårt att somna till på kvällarna. Snälla sluta."

Jag känner mej påhoppad. Oskyldigt anklagad. Samtidigt som jag beundrar dennes ansträngning att skriva ut en lapp till alla i huset och sen gå och kasta ner en sådan i varje persons brevinkast. Jag hade tyckt att det var lättare att sätta upp EN lapp i trapphuset där alla ser. Men sån är jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe menar dom det där ljudet som oxå hörs i din lya?lixom flodhästläte/flytta möbler/rensa rör i betongväggen ljudet som gubbarna stog å lyssna efter?och va e det för oroväckande bebis funderingar du har???!blev riktigt orolig..hänger inte med alls!!?

kaffechoklad sa...

aha, nänä det är vad mamma gjorde när jag bodde i hennes magge..inga bebisplaner här inte:)
måste vara det ljudet eller jag vet inte...