onsdag, februari 28, 2007

Igår jagade jag chokladkulor som rullade iväg över golvet

Inte många tentor jag fått VG på men i astronomi där fick jått. Med t-shirten som jag hämtade idag kan jag inte bli mycket mer av en hobbyastronörd som eg inte kan nånting. Det skulle vara ifall jag använde tröjan då.

Insikt: det finns en poäng med att vara ute i god tid och inte anlända prickprick. Man slipper gå/springa sej anfådd och vara rädd att hjärtat ska få en knäpp för att man stånkar så högt att man undrar om nån ska fråga hur det är fatt. Man hinner få en skönare stol som ger lite mindre träsmak. Man slipper börja dagen svettig. Man slipper komma hem till utdragna lådor, utslängda askar, utspridda kläder, smycken, mat, saker. Man hinner torka snön ur luggen och snyta snoret ur näsan innan man går in i klassrummet. Man slipper oroa sej över att inte komma fram i tid. Fast det kan vara dumt att behöva vänta en hel minut. Man kan få långtråkigt.

Disken diskad. Min frukostskål är ren. Nu kan jag äta rätt mängd flingor igen. I andra tallriksliknande saker blir det antingen för mkt - jag mår illa - eller för litet - magen kurrar hunger all too soon. Nu kurrar den osså ( mkt intressant va:)?) hmm kan lika gärna äta upp chokladen, ser ändå dumt ut att ta med sej en öppnad påse med tio malteserskulor på botten.

Inga kommentarer: