måndag, februari 26, 2007

Vad är av? Är nåt av?

Jag är nervös. Till och med lite orolig. Vad innebär det om en muskel har gått av? Är det en muskel som har gått av? Vad är det annars, en sena? Är det något överhuvudtaget som har gått av? Hur vet jag det? Var ska jag vända mej för att få svar? Borde jag vända mej någonstans? Ska jag vänta ut det och se vad som händer, det kanske blir bättre? Även om det inte har blivit bättre på två och en halv månad? Kan det bli bättre av vila? Men då gör det ju oxå ont?

Nojig är jag japp och säkert helt i onödan. Men jag börjar lugna mej, var värre på spårvagnen hem. Då satt jag med uppspärrade ögon, stirrade rakt fram, trummade med pekfingret mot hakan, tuggade på läppen och tänkte tänkte tänkte. Dagens tidigare dilemma börjar iaf så smått blekna. "Ska jag behålla klänningen"dilemmat har vandrat mellan att jag inte har råd och att jag äntligen har hittat en icke svart klänning som jag gillar. En som täcker det mesta (se förrförra inlägget) vilket passar pryda mej (är rätt så feg när det gäller kortkort och urringat, inte som mina mer vågade systrar- som tycker att jag är fånig- och absolut inte som Dolly (se förra inlägget)). Det är ju skönt att dom tankarna svalnat. Om jag ska behålla den? Äh, det vet jag inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sufflè la fille!!!ingen anledning å stressa upp magelilla i onödan...gå till idrottläkarn som ja sa, och allt som e trasit går å laga:D tror absolut inte muskeln är av d krävs mycket hastig rörelse/ansträngning för det och skulle din smärtgräns vara ashög mot alla odds så går det å fixa...1 år på sjukgymnast å du e som ny ska du se!!;) ingen fara fantomen...promise!!trankiiiil dude :D puss puss

kaffechoklad sa...

okodoki, tacktack för hjälp:)