fredag, februari 09, 2007

För - mot

Hittade en mugg med nyponsoppa bland all disken. Blandade ihop två muggar igår kväll, varav jag drack den ena och den andra skulle jag ställt in i kylen när den svalnat, vilket jag tydligen glömde. Vet inte hur bra det är att svälja soppa som stått ute en natt plus en dag. Pappa skulle säga asch, klart det går. Men han säger å andra sidan ja till sådant som andra skulle kasta utan betänkligheter. Mamma har lite mer koll på hälsosamhet kanske man kan säga och skulle säkert ge ett bra svar om hon kom fram till ett. Varenda liten detalj skulle analyseras in i minsta nyponsoppeatomdel och så skulle hon glida in på massa runtomkringhistorier som säkert leder någonstans men inte till ett svar på ställd fråga. Det orkar jag inte. Hmm... upp till mej då.
För:
Det är inte rötmånad. Mindre risk att soppan är dålig.
Den har ändå stått kallt eftersom det blåser in från fönstret.
Jag har som alltid krasst med cash. Dumt att kasta frisk mat (om den nu är frisk)
Mot:
Det var nåt skinningt på den som gör att den inte känns jätteaptilig.
Finns risk att jag blir magsjuk.

Inga kommentarer: