söndag, februari 18, 2007

Mitt liv inte för mej

Mina ögon svider, vill tro att det beror på allt läsande av konsthistoria som jag genomfört under helgen. Mer troligt är att det beror på nagellackborttagningsmedlet... Men inget är bevisat så jag väljer att köra med läsandet.

Lilsis ringde vid 21 för att höra att jag pluggade. Ja, svarade jag sanningsenligt. "Det ska jag prata med mamma om"svarade hon. Okej, så du ska ringa och berätta att jag pluggar? "Kanske inte idag men imorrn när vi pratar. Fast det är ju inte lika roligt när du sköter dej. Bro' är inte heller rolig längre. Han har blivit så präktig." Det är det jag är till för, att ge mam o lilsis samtalsämnen. Synd för dem att jag är så tråkig. (vilket medför att lilsis brukar brodera ut historierna om mitt liv så det blir mer spännande och mindre sanning. Sen ringer mam och frågar vad det är jag gjort, verkligen kul...)

Sunksmaken försvann inte. Yack! Men idag har jag (nästan) bara ätit nyttigt så imorrn borde den vara gone with the sleep. Har 30 sidor gotik kvar att plöja men orkar inte. Sparar dem till imorrn, så sunk är jag. Satsar på bloggen och Scrubs istället. Mycket enklare.

Inga kommentarer: