måndag, februari 12, 2007

Måndag 12 februari

Sprang till vagnen, missade den, såg när jag kom fram att jag hade hunnit om jag sprungit hela vägen. Känsla: attanslight, aja.

Efter lunchen (spenat, linser, fullkornsmakaroner, päron, fetaost, champinjoner) satte magen igång och började gravidsvälla. Några timmar senare såg jag ut att vara i sjätte månaden. Vid sådana tillfällen är det tur att jag har en jacka med inbyggd Björne-mage. Kramperna var inte alltför hårdhänta så jag klarade secondhandtitt och kortfika med Beata. Inne på Hemköp svettades jag en aning men jag tryckte naglarna i handflatan och sen föll snöflingorna mjukt på bänken där jag satt och vagnen tog mej hem. Känsla: aaaoooaaj, aj!

Vila på sängen. Känsla: aahhhh...

Graviditeten avtog så jag tog mej upp. Värmde pannkakor och åt med mammas blåbärsylt. Känsla: mums, mättnad, lätt uuuuooo...

Chattar, bloggar, lyssnade på Gnarls Barkley och M.I.A., lyssnar på Lekman. Känsla: weeiiii...som i yr, damm i huvudet hehe.

Permanent känsla: va? öhhh...

2 kommentarer:

Anonym sa...

det där var en ypperlig bekrivning om hur det är att vara gravid kan ja tänka mig...blir inte mer lockad nu heller...även då d lät vackert med smärtan;)

kaffechoklad sa...

hehe, nä om det känns så är jag inte speciellt sugen jag heller..:)