fredag, februari 16, 2007

Pax romanum

Något trött. Såg all too many kollektivtrafikases igår. Vaknade efter en nattsömnskassnatt. Skolade, tränade, jagade qournfärs i en och en halv timme och fyra affärer innan jag sjönk ner i avslappning (P's soffa) med gäspningar som ökade i styrka allt eftersom filmen rullade. Lämnade Gudfadern 30 sekunder för sent och såg arslet på bussen försvinna uppför krönet. Tänkte nej! sen ja när jag kom på att jag hade chans att hinna med vagnen från avenyn. Började traska och kände att det var skönt ute i nattmörkret. Kom fram till avenyn ser en vagn, tyvärr inte i fjärran, tänker hoppas att det inte är min. Jag kommer närmare hållplatsen, vagnen kommer närmare hållplatsen. Jag ser numret på vagnen, det är min vagn. Den stannar. Jag ser den, jag är nära, men jag har inte en chans att hinna. Kollektivtrafiken visar mej arslet. Åh nej. Suck. Vad göra? Satsar på buss från centralen. Går dit. Konstaterar att det är rätt mycket festande folk in da city och här kommer jag med mina svettiga träningskläder i en väska, tunga skolböcker i en annan och vet inte om jag känner mej hurtig, trött eller vad. Centralen är stängd för natten. Räkans. Funderar på att vandra hem. Väskorna påminner om sin tyngd. Brunns är mitt sista hopp. Går dit och halleluja! En timme av menlöst vandrande och väntande var över, åtta minuter senare kom min skinande riddare.

Mmm... vad gott det var att lägga sej. Mmm... not vad gott det var att hoppa upp på morgonen för att ansluta till mina morgonpigga kurskamraters studiecirkel.

Rubriken? Min första tanke när jag vaknade och med hast satte mej upp i morses. Jag har blitt påverkad. Hjälp. Försöker relatera varenda hus jag ser med valv och/eller pelare till epok och kultur. Skräp. Tur tentan är om en vecka.

Inga kommentarer: