lördag, februari 17, 2007

Hokus

Sträcker mej efter kastrullen på spisen, slår till en kniv som ligger i diskhon så att den hoppar upp, glider över diskbänken, landar under kastrullen och skvätter filsmutsigt diskvatten på sin väg. Torkar upp efter dess framfart, slår huvudet i ugnen... Hur går det till? Att sådant sker? Jämt. Människan (som i alla människor för jag är väl knappast ensam...) kan inte vara helt synkad i sin motorik.

Egentligen pluggar jag. Tyckte bara att jag förtjänade en paus. Jag har ju trots allt läst i en och en halv timme och klockan är så arla som 17.25... Men MÅSTE plugga. Ska snart återgå till den japanska delen av konsthistorien. SNART. Har laddat med pepsi (som magen inte tål så nu gäller det att den gör sitt uppiggande jobb!) och choklad för att hålla läsögonen öppna. Med gottet i munnen och musik i bakgrunden ska det nog gå. Lutar åt och nu varnar jag alla musikelitister, Linkin park. Hehe. Abrakadabra kunskap fastna.

Inga kommentarer: