fredag, mars 02, 2007

Förbannelse?

Riktigt hård dag igår. Väldigt tuff.

10.10 vaknar av att mobilen ringer på ljudlöst. Ringer idrottläkare och får tid om en månad. Frukost, dusch o så. Aaahh, lugnt och skönt.
12.20 måste gå för att hinna med bussen
12.33 måste gå för att hinna med vagnen som ska komma fram med lite marginal
12.36 måste gå om jag ska kunna gå i lugn takt för att hinna med vagnen som ska komma fram precis
12.39 måste gå om jag ska gå i rask takt för att hinna med vagnen som ska komma fram precis
12.42 jag springer
13.05 möter konst-louise inne i city för tur i 2ndhandshop via bokrea och indiska (där tittade jag iaf bara...)
ca 16 anländer till Andrum, äter mat
19.15 drar därifrån
19.45-00.40 filmkväll med Gudfadern 2 som huvudnummer

Mkt hård dag som sagt.

Fast natten: Har tur och hinner med den buss som jag missade efter förra Gudfadern. Studsar av nere i stan och väntar 13 minuter på vagnen. Ser en buss passera som jag oxå kan ta men den tar en 13 minuter lång omväg så jag väntar en minut extra på vagnen. Den kommer inte. Displayen visar 30 minuter till nästa vagn. Jag väntar, inte mkt val. Jag fryser bara en aning. Typ så att vissa delar känns som om de ska spricka. Men kroppen är förstenad så jag kan inte röra mej. 3o minuter går, jag lyssnar på samtal, rätt intressant. Ytterligare tio minuter förflyter och jag börjar tänka på andra alternativ men jag är köldförlamad och står där jag står. Flyttar mej totalt en meter under denna timme. Tills folk börjar försvinna. Jag minns något och börjar få onda aningar. Rör mej, hittar skylten bakom hållplatsen."28/2 och 1/3 mellan 23.00-04.00 går inte vagnen från denna hållplats." Och den sista vagnen har gått. Ehe. Tänker tanken att stanna kvar i stan men det är lite kyligt ute... iof finns nordstan... gå hem... det kan jag inte jag är fastfrusen... ringa nån kompis... lite sent och isf måste jag ändå gå dit... Andra pratar om taxi. Jag tänker dyrt, undrar om mina tår är kvar och inser att taxi is the way. Hittar en tjej och sen två till som är med och delar. Åh, värme.

02.15. hemma - samma (res)tid som förra gången. Gudfaderns makt är stor.

Inga kommentarer: