torsdag, mars 22, 2007

"and everything is gonna be ok"

Vet inte hur många som bryr sej om den här bloggen egentligen??? och frågar jag lär väl ändå ingen svara? Men anna vill läsa och Tarz brukar vilja till maten och finns det en finns det någon så då kan jag skriva och egentligen skriver jag mest för mej själv.

Vill inte att bloggen ska vara som en lång klagosång och när inlägg mer ser ut som en sjukjournal än en småtrevlig dagboksanteckning eller reflektion kanske det är dags att sluta. Tänkte jag. Men kanske struntar jag i det.

Förra veckan: glömda nycklar i ytterdörren, tänt stearinljus på toa. Denna veckan: betalad vara, glömd på rullbandet (men jag fick den åter...). Bränd lukt i lägenheten ut i "köket" och oj plattan var visst på och alldeles illröd.
Ringde på jobb. Hade tre frågor, kom ihåg att ställa en. Sicket minne.

22 mars: Kändes som om det satt ett band runt min hals och någon drog lite lätt i det. Texten bara växte och vill inte ta slut och gråtfärdig blev jag mot det svarta typsnittet och ingenting går in och jag vet inte hur man gör. Toaletten har använts så många gånger idag att mina magrutor nästan synliggjorts. Bandet försvann när jag lyfte vikter i grupp till ledare och musik men jag tänkte och tänkte och tänkte och tänkte bara på träningen lite grann. När jag kom hem drogs snaran åt igen. Jag åt och den lossnade den och jag kände mej t o m pigg, så pigg att jag lyckades få ihop ett brev till en stipendieansökan. Fick Tiger Lou på msn You can’t say no to me rinner i mina hörselgångar i ögonen är det annat. Jag vet inte, jag är ute och svävar och ankaret är borta.

Btw, igår nådde vi till finalen i Gudfader-trilogin! Racet tog bara fem veckor. Inte så illa även om race kanske är ett för hastigt ord.

And Konst-Louise wrote: Du är inte ensam i ditt hat!kommit typ 20 sidor å det känns som om jag håller på att dö...lycka till själv!

5 kommentarer:

Anonym sa...

BVAH!!*sätter rödvinet i halsen*ja trodde d va ett skämt att du skulle sluta blogga!!!?klart du itne ska sluta skriva offentlig dagbok som ja kan gotta mig i!var ska ja annars surfa när ja har tid!?tvingar du mig googla på "försäkring, utland", "sommarjobb" eller liknande va va va? näe "slap yourself in da face" IGEN och håll ögonen fast mot ljuset IGEN! O shit va dom klagar i din student korridor asså...d e bara svenskar å fransmän!!Englands studentboenden säger ja bara...WAAH

kaffechoklad sa...

hehe, ja shit vad de klagar på småstuff! my god! musiken kan jag köpa men hallå resten...

Hatar att vara så klagig bara...men jag ser ljuset:=)så jag ska fortsätta blotta mej offentligt. tills vidare iaf.vill ju inte du ska behöva läsa ord som "ams - platsbanken - söka jobb - utomlands - tillfälliga jobb - sommarjobb" under gourmettuggorna. tihi.

Anonym sa...

hihi ja "klaga" på fö fasen!!vissa gör d i trappuppgången, vissa på internet hihi d e ett sundhetstecken d du skriver, du har fått "svensksjukan" och ja vet, d e otäckt, har själv haft den men nu e ja frisk;) Musslan har fått en liten glipa!Dags för Tarz att svinga me sig Fantomen på äventyr..bort me vardag och trygghet. Nån måste rocka världen, vettu!! Ja ska allt ta itu me sommarjobb googlingar oxå tyvärr...för å ha kul måste man bita lite i sura äpplen oxå:( PÖÖÖÖSSSSS

Anonym sa...

Jag gillar din blogg! Du skriver jättebra.

kaffechoklad sa...

tack karin:=) tycker du ska ha en blogg, eller har du det som jag missat?