lördag, mars 24, 2007

Jag är ingen akademiker

Håller på med stipendieansökan och måste däri bifoga mina högskolepoäng. Har fått nytt konto på studera.nu (efter den lilla lösenordsincidenten ehe) och hittade mina akademiska meriter prydligt uppradade där. Har aldrig sett dem så tydligt listade förut. Ser... hmm väldigt brokigt ut och långt och var leder detta och ingen vet och oj så många kurser och tänk om jag kommit ihåg allting och detta har varit mitt liv så länge förutom när jag läste Frilansjournalistik eller gick påbyggnad- dans eller jobbade på lager i london eller som au-pair i reading eller inom vården i hemstaden eller på konditori eller sommarjobbade på marstrand eller på tidning eller hade alla de där andra sommarjobben eller när jag gick på gymnasiet och levde för träningen och trodde att jag ska aldrig läsa på universitet jag ska bli dansare så jag behöver inte ha bra betyg och jag ska aldrig åka som au-pair och jag ska absolut inte jobba inom vården. Och nu är det snart slut för jag har använt de två åren i "eftergymnasialutbildningspotten" och drygt fem av sex år i högskolekassan. Sen erbjuder csn inte mej nåt mer och där kommer jag stå med lån i ena handen, en penna i den andra och undra vad som händer nu, jag gick ju just ut gymnasiet och jag har tid att tänka, jag tar dagen som den kommer men då har dagarna redan kommit. Jag som visste allt när jag dansade har inte vetat sen dess. Nu vet jag igen vad jag vill men inte hur.

Well, här är de mina akademiska poäng haha:

Göteborgs universitet
Poäng Betyg Datum
Barn och ungdom i mediesamhället 10.0 VG 2005-01-18
Barn i mediesamhället
Ungdom i mediesamhället
Filmvetenskap: Världsfilm, orienteringskurs 10.0 G 2004-01-18
Afrikas och Latinamerikas filmkurser
Asiens och arabvärldens filmkulturer
Filmvetenskap: Fortsättningskurs 20.0 G 2004-06-03
Filmgenrer och kulturanalys
Dokumentärfilmens utveckling
Televisionens genresystem
Självständigt arbete
Filmvetenskap: Fördjupningskurs 20.0 G 2005-01-18
TV som nöjesform
Självständigt arbete 10.0
Filmvetenskaplig metod
Medie- och kommunikationsvetenskap: Grundkurs 20.0 G 2005-06-06
Medie- och kommunikationsvetenskapens grunder
Mediekunskap
Organisationskommunikation
Mediernas publik
Migration och kultur 10.0 VG 2004-01-12
Antropologi, migration och globalisering
Invandring, mångkultur och variation i Sverige
Skriva (praktisk svenska) 10.0 G 2006-11-27
Språkliga perspektiv
Skrivövningar
Astronomi: Livsbetingelser i universum 5.0 VG 2006-12-16
Konst- och bildvetenskap: Grundkurs 20.0
Världskulturerna samt Europa t o m medeltid 5.0 VG
Poäng totalt: 110.0 Tillgodoräknade: 0.0

Högskolan på Gotland
Folkkultur idag 5.0
Poäng totalt: 0.0 Tillgodoräknade: 0.0

Högskolan Väst
Konst-, design- och multimediaproduktion 20.0

Estetisk formgivning och grafisk designteknik 5.0 G
Digital filmteknik, del 1 5.0 G
Digital publicering av bild och text 5.0 G 2006-07-07
Poäng totalt: 15.0 Tillgodoräknade: 0.0

Karlstads universitet
Filmvetenskap 20.0 G 2001-01-12

Introduktion till filmvetenskapen 2.0 VG
Filmhistoria och filmanalys. film o 10.0 G
Filmen i det sociala rummet 4.0 G
Film i teori och praktik 4.0 G
Poäng totalt: 20.0 Tillgodoräknade: 0.0

Lunds universitet
Konstvetenskap: Bildvetenskaplig introduktionskurs 10.0 G 2003-01-09
Vad är en bild?
Bildens egenskaper
Bildens olika genrer
Den rörliga bilden och nya medier
Litteraturvetenskap: Litteratur och film i samtiden 10.0 G 2003-01-10
Historisk översikt
Film och litteratur i samspel
Psykologi: Grundkurs 20.0 G 2003-06-06
Allmän ämnesintroduktion
Kognitionspsykologi
Personlighetspsykologi
Arbetspsykologi
Poäng totalt: 40.0 Tillgodoräknade: 0.0

Vad Gotland gör på min lista har jag inget minne av. Men dumt? att ha det skräpet där.

Inga kommentarer: