torsdag, mars 08, 2007

Kvinnodagen

Och kanske blev jag firad idag om det är det man ska bli förutom att protestera och jag tror att det är männen som måste ta det största nästa steget om det ska hända något och tycker det är fel när en man säger att det är bara ni kvinnor som kan förändra något. Om jag blev firad idag så var det kanske när den piercade hämtade ett par bomullshandskar kanske för att han såg mina två paper cuts och sen tyckte han kanske att det såg otympligt ut för han bad att få dem igen och så skar han av alla fingertoppar med papperskniv och så fick jag tillbaka dem och nu var det lättare för alla fingrar med röda naglar stack ut förutom vänstra lillfingret för det nådde inte upp. Kanske var det det som var att bli firad.

Och nu har jag varit på spelning och det var askul att se/höra naemis band lira:) Bara brudar fick komma så det var tjejer överallt och det var obehagligt nästan först. Sen vande man sej lite och surret var ganska mjukt men det var så mycket frihetstankar att man kände sej förtryckt. Jag hade varken kortkort hår på huvudet eller långt hår under armarna eller dreads eller osminkat ansikte eller lumpiga kläder eller gangstarapparewannabegångstil eller kelade med en brud och inget av detta hade jag och kände att så fick jag inte vara fast de kanske inte menade det. Och allt kändes så förutsägbart och jag tyckte det var tråkigt och kände det och helena sa det. Men colan kostade bara 5 kronor jag drack den jag fick av helena och det fanns några som stack ut och jag kom för att lyssna på naemis band och det gjorde jag.

Och nu ska jag lägga mej för jag ska upp och till jobbet imorrn klockan sex.

1 kommentar:

Anonym sa...

get with that piercing dude!!MAN u just dont get thoose romantic monents these days......get him b4 someone else does!