lördag, mars 24, 2007

Med gips och bas

Nu är det natt och jag är lite trött. I skinkorna har jag träningsvärk så de känns som två hårda klot. Snaran slog ett varv runt halsen under eftermiddagen, sen mötte jag hultbergskan, ac, tatti mfl på blommande restaurang för fördricka och snaran löstes upp. Jag tänkte att det var dumt att fylla en mage som inte haft vett nog att lagra mat de senaste två dagarna med alkoholhaltiga drycker och än är jag inte en av dem som känner behov av att dricka för drickandets skull så jag slurpade "Alla tiders cola" och citronskivat vatten. I källaren med stjärnor i sitt namn rockade Naemi ur högtalarna.

Med pengarna kom hallondryck och köpebröd som jag nu raskt svalt. Mmm. Fick magkramp av det senaste brödet jag bakat och rejält ont. Ett hett tips: baka inte bröd med endast grovt rågmjöl (inklusive salt,vatten,jäst förstås). Det ser ut som sten, känns som trä, smakar torrt, växer i munnen och ger obehagliga biverkningar. Åt det ändå i flera dagar, brukar få ont i magen så reagerade inte. Men efter fyra dagar av bröd+ont drog jag vissa slutsatser (shit jag handlar snabbt...) och lade ned det tuggandet. Slängde t o m en bit. Surt.

Nä, nu orkar jag inte ens försöka skriva rätt och riktigt. Gonatt!

Inga kommentarer: