fredag, mars 09, 2007

Flingor med sylt - weekendlyx

Jag är lite småtrött så där. Hade somnat kl 17 om inte lil sis ringt. Blev lite piggare efter en kopp kaffe och mat så lyckades städa men snart lär jag somna oavsett vad jag intar. Har inte slitit hårt direkt. Var yttepyttelite att göra från 08 till 13.30 bara häfta lock på papprör så vi satt och strosa runt och satt och hängde och väääntade... Tillslut fick vi å göra i cirka 1,5 timme. Foga ihop, tejpa, vika planscherproceduren... och så var det schlutt. Nu håller jag på att somna. Men innan jag faller vika ska jag packa lite övernattningsgrejer så jag kan dra till päronens casa direkt efter jobbet imorgon om tiden blir trångtimmad.

Mamma ringde för att höra vad jag vill ha att äta. Pappa ska på inflyttningsfest och mamma är värsta sällskapssjuk så jag ska joina henne i schlagertv-soffan. "Vad vill du äta" låter hur mumsigt som helst i teorin men jag kommer aldrig på nåt jag vill ha när nån frågar. Hon passade också på att berätta att de har köpt en ny flingsort. Havrefras råg var det. Sylt äter de bara på helgerna för det tar för mycket av förberedasejförjobbet-tiden på vardagarna. Jaa, intressant intressant. Hon hade varit hos frissan och klippt sej för luggen "hängde ner i ögonen". Mammas lugg är aldrig längre än att den står rakt ut över pannan. Den kommer inte ens i närheten av ögonbrynen så jag förstår inte vad det är hon ser när hon säger att luggen irrriterar ögonen. Jag förstår inte heller att hon klippte luggen själv med nagelsax i väntan på frisstid. Hon ser ju dåligt och har lämnat ett antal av sneda barnaluggar efter sej. Underliga infall, speciellt hårrelaterade, verkar vara en släktskada.

Inga kommentarer: