onsdag, mars 28, 2007

Tur det finns andra

Jag läste känslor som jag kände igen och blev visst tömd. Men. Idag har jag pluggat och tänkt på renässans, barock och rococo och jag vet inte hur det kommer att gå för vi blev mer och mer osäkra med visarnas varv. Efter elva timmar stängde biblioteket och vi lämnade för hemfärd. Hade det inte varit för konst-louises ambition hade jag gått tidigare, kommit dit senare, kunnat mindre. Alltid nåt positivt:)

Tentavecka=svullvecka. Jag tränar lite, sitter mycket mer och så väldigt väldigt still på en stol och blir hungrig så fort jag ätit. Köper mat när gammal avocado, brun sallad, ruttna morötter och smittad pasta är otillräcklig. Köper kaffe. Köper cola. Köper choklad. Stressångestar. Tentavecka=svull+dyr+ ångestladdad=ohälsosam vecka. Men snart slut.

Föreläsaren visar bilder på slott i Frankrike, palats i Italien, kinsesiska muren, frågar om någon varit där, alltid är det någon och så kom den. Bilden på stället där jag varit. Det röda lilla trätorpet från Skansen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe skansen e inte illa pinkat d heller inte men du får d ju låta som du inte sett nåt alls hörru!sjysst vi hade d i lö greek med "vi e nog framme snart" luffandet hahah 2 laidback brudar e helt rätt;)

Anonym sa...

ah ,det var nåra sköööna veckor där i la greece:)