måndag, mars 12, 2007

"Little Lights"

Vandrade ovaknad ut i osynligt regn in i mörkt klassrum och förmiddagen var lite trög. Men jag tittade åt sidan och mellan gardinerna skymtade sol. En riktig sol på blå himmel och jag märkte att snön var borta.

Efter bilder på Karl den fjortonde och holländare i mjölkvitt ljus satte vi oss på trappan till teatern och blev varma så jackor åkte av och det var bättre med vår än jag mindes och när skuggan kom hade solen redan lämnat doft på huden och nåt som kan ha varit färg på kinderna.

Mina steg var inte så lätta som när kroppen är vältränad och jag svävar fram (eller ja...) men bra mycket lättare med låga skor än med höga kängor/tunga stövlar och med tunn jacka än med sovsäckskolossen till vinterskydd.

Solenergin räckte till pannkakslagning. Stod i receptet att man kunde ha grahamsmjöl i. Det hade jag inte hemma men grovt rågmjöl stod i skåpet och det är gott i bröd. I pannkakor, inte så. Fast det är inte äckligt heller. Eller ja. Väldigt grynig konsistens och blaskig smak. Men nu har jag ett lass i kylen så äta upp det ska jag. Mat som det är går det ner och tugga svälja snabbt utan att tänka på smaken har jag vana av. Det är ändå oftast jag som lagar den mat jag äter.

Trodde schlagerståhejet skulle avta ett tag. Trodde fel. Gjorde diagonalsteg till I'm the worrying kind och kombination till Andreas Johnsons truddelutt. Det blev 40 minuter Johnson det. Men kombinationen var kul och jag var inte totalt bortkollrad även om vi liknades vid binnikemaskar.

Har känt bättre eftersmak, gaah..uuii.

Inga kommentarer: