söndag, mars 11, 2007

Morgon hos mor och far och Svensson

Vaknade åtta som var lite tidigare än tänkt. Det brukar bli så när hela veckans sovmorgnar ska koncentreras till en dag. Pressen blir för hård. Tyckte det lät som päronen var uppe och traskade och tänkte att då kan la jag lika gärna dra mej ur sängen. De sov fortfarande visade det sej och dök inte upp vid frukostbordet förrän efter tio. Sega de blivit då. Vid den tiden hade jag hunnit bädda, duscha, göra mej iordning, ätit frukost (grov baguette med hårdost, Brämhults hallondryck, råghavrefras med mjölk, banan och kaffe...mmm), aktat fötterna för katten, gett rackarn fisk, låtit honom dricka vatten från kranen i handfatet eftersom han smyger runt och över fötterna och vägrar lämna en ifred och vill vara precis där jag är för att jag var den enda vakna och han hoppade upp i handfatet och mjäade och lekt kasta leksaken och sprungit över golvet och halkat pladask på rumpan och då blev han rädd och ville hellre ner i källaren (eftersom knäpprackarn tycker om att vara instängd där) äntligen slapp jag honom. Satte på kaffevatten och då behagade folket i huset träda fram. Mamma åt sylt idag det är ju helg. Musli istället för weetabix. Basmusli som är det torraste och billigaste i flingväg det äter hon på helgen. Weetabix som är bland det dyraste av alla flingsorter, det äter hon resten av veckan. Lite skillnad mot mina vanor.

Inga kommentarer: