fredag, mars 16, 2007

Våren har redan gjort natten ljum

Fuck jag råkade radera hela feta inlägget.

Ingen bra idé att plugga hemma. Inte gällande effektivitet. Det tar tre timmar att komma igång, man pluggar några minuter, någon ringer, man pluggar några minuter, man måste kolla något på internet, man pluggar några minuter, man måste ha kaffe, man pluggar några minuter, magen kurrar, man måste ha lunch, man måste vila efter maten, pluggar, kaffe, packa pilateskläderna, kolla busstider, pluggar, dags att dra till träningen. Vaken tid: 6 timmar. Pluggad tid 1 timma och 50 minuter. Knappt. Inte för att jag fick så värst mycket gjort i skolbyggnaden heller. Fick för mej att jag skulle knåpa ihop morgondagen och bipade iväg sms som pep tillbaka i strid strålningsström och min mobil fyllde upp med ringsignaler.

Såg Notes on a scandal om äldre kvinna (judi dench) och 15-årig skolgrabb som blev mer och mindre besatta av 37-årig vacker lärarinna/konstnär (cate blanchett). Tanten var smått obehaglig, hade fått sitt förra kärleksoffer att flytta. Vet inte varför jag kom att tänkte på Mr J. Hehe. Medelok film. MYCKET dramatisk musik för att förstärka den olust filmskaparna ville vi skulle känna. Genre vet jag inte. Däremot vet jag att genren var humor när P städade. Jag låg och pöste i soffan medan han moppade golvet, bröt av skaftet, skar sej i handflatan där det brytits, började blöda och fick plåstra. Fortsatte genom lägenheten i dubbelvikt position över det pyttekorta skaftet. Det var kul:) Snygg dammvippa med.

Kom snabbt hem trots kollektivt åkande! Fick sällskap av hitflyttad norrlänning på bussen. Han ville bjuda på öl. Det hade säkert varit trevligt men jag var en torris och tog det säkra före det osäkra, vagnen hem. Nu när den gör en gångs skull kom inom rimliga minuter. Undrar om det var mina gråa underögonpåsar eller mitt fettiga hår som fick ölen att föreslås. Eller var det för att jag var så otroligt trevlig. Hähä.

Inga kommentarer: